Dags att ta passionen till en ny nivå

Att jag älskar sömnad och smyckestillverkning vet de flesta i min närhet. Förutom att min kamera krånglar älskar jag också foto. Eftersom jag tar kort på alla plagg jag syr på ett eller annat sätt tänkte jag nu även passa på att lägga upp det i en blogg, dels för inspirationens skull men även för att minnas och för att se min utveckling. 
 
Jag syr just nu på en alldeles för basic och alldeles för enkel maskin - en Singer Tradition 2250 som jag köpte för fyra fem år sen för att ha ifall jag ville lägga upp gardiner och liknande. Sen blev jag gravid och ville sy till min son i trikå, då växte jag snabbt ur maskinen och har känt att sömnad kan vara roligare än såhär. I juni/juli fick jag chansen att bli testpilot för Husqvarnas maskin Viking Jade 20, och insåg då att jag suttit med en alldeles för basic maskin alldeles för länge. Igår lämnade jag tillbaka testmaskinen till Husqvarna och är nu på jakt efter min drömmaskin. Det kommer troligen ta en stund eftersom det handlar om en stor summa pengar och en maskin som ska passa mig som handsken. Jag står mellan några maskiner från Husqvarna, Pfaff och Janome men kommer inte bestämma mig förrän jag känt på dem och provsytt dem i butik. I min "maskinpark" har jag även min fina och otroligt pålitliga Brother 3034D. 
 
Ni kommer märka att min passion ligger i att sy just barnkläder och numera har jag en 3 1/2-årig son och en 3 1/2 månad gammal bebis att sy till, så det ger variation i både storlekar och plagg. 

Min dröm är att utvecklas, våga prova nytt, lära mig nya tekniker, testa nya material och kanske lära känna en och annan person. Hur ofta jag uppdaterar återstår att se, det beror helt enkelt på hur mycket sömnadstid jag kan tänkas få, men här är min början - vi får se hur det slutar.
 
Välkomna hit, ni är alltid hjärtligt välkomna att lämna ett avtryck <3
 
 

Kommentera här: